fredag 19 februari 2010

Let it flow, let it flow, let it flow.

Ett gammalt inlägg, från en dag inte helt olik den här. Samma känsla. Andra tv-program. Men ändå.

4 december 2007

"Idag är jag sentimental. Så jävla sentimental. Herregud, det är inte klokt. Minsta lilla, och jag får en klump i halsen. Allt från Idol till dåliga sitcoms till Oprah. Särskilt Oprah. Fy för. Idag handlar det om välgörenhet. Bill Clinton är där och Andre Agassi och en okänd tjej som bara är snäll och smart. Jag är så nära att börja böla att jag vet inte vad.. Jag tycker så mycket om Bill Clinton. Han är gemytlig. OK OK, han har väl begått en hel del misstag han också. Men fasen va trevlig han verkar. Och generös. Suck. Och jag som inte ens tycker om välgörenhet! Eller, alltså jag vet inte. Välgörenhet är märkligt. Det verkar mest handla om att visa upp sig och sina pengar. "Kolla va duktig jag är" och sen bryr man sig inte så mycket om vem som får hjälpen egentligen. Oprah rör ju nästan sig själv till tårar över hur duktig hon är. Normalt sett blir jag bara irriterad och byter kanal, men idag bryr jag mig tydligen inte. Istället vill jag bara gråta över hur snälla människor är och hur dåligt andra människor har det. Och när jag ser Idol vill jag bara hulka fram ett "men det är väl kul när det går bra för andra?". Herreminje...

Nedrans hormoner."

4 kommentarer:

andrea sa...

Åh så kul att gå in här och se att du har uppdaterat! Och du, jag tycker verkligen att vi ska åka till Grekland i sommar ;)

Elin sa...

Ja Andrea!!! Jajajaja!

andrea sa...

Dags för uppdatering. Igår fick jag My att skaffa blogg. Upp till kamp.

Anonym sa...

BAJSKORV!!!!