söndag 13 december 2009

Disciplin en söndag.

Jag känner igen mig en hel del idag i det här inlägget som Andrea har skrivit. För er som inte pallar klicka så handlar det om saker man gör istället för att plugga. Själv har jag knappt något att plugga på nu för tiden. Utöver jobbet har jag en skoluppgift som ska lämnas in varannan vecka. En text sammanfattande de två gångna veckorna. Sitter jag bara på jobbet och skriver ihop det så går det på 20 minuter. Max. Men sitter jag hemma... Då. Ja då. Då tar det tid. Jag har suttit med dokumentet uppe sedan kl 8 morse. Och ändå är bladet tomt. Det är ingen svår uppgift. Absolut inte. Jag ska bara skriva ihop vad jag har gjort de senaste två veckorna. Utan vidare språkkrav. Det kan i princip vara hur kasst som helst. Bara det lämnas in. Ändå. Tar det. Sån. Tid.

Men NU! Ska jag ta tag i det. Jag lovar.

Typ.

Inga kommentarer: