tisdag 29 december 2009

I promised myself, I promised I'd wait for you

Jag har blivit mjuk. Så himla mjuk. Och nej, jag talar inte metaforiskt. Jag har inte blivit mjuk i sinnet. Det har jag väl alltid varit. Jag har blivit mjuk, boktstavligt talat. Jag petar på min mage och känner bara: mjukt. Alldeles för mjukt. Märk väl: mjuk. Och jag trivs inte riktigt. Eller rättare sagt, jag har trivts alldeles för mycket. Så mycket att jag har blivit mjuk. Det är inget fel på att vara mjuk. Jag är gärna mjuk. Men jag tror att jag ska dra gränsen nu. Det får helt enkelt bli mitt nyårslöfte. Att jag ska bli lite mindre mjuk. Lite mer lagom mjuk. Och lite hårdare. Lite friskare. Lite svettigare.

Beach 2010, here I come.

(Oj, så trött jag blev på mig själv nu.)

3 kommentarer:

serv sa...

ooohh... sats i västra hamnen ska tydligen vara bra :P
Och hänga med mig också. Lovar! Vi kan bli hårda(re) ihop om du vill?!

andrea sa...

Slut på jullovet! Mer. Mer. MER inlägg!

Elin sa...

Andrea! Jullovet är inte slut förrän imorgon 8.00! Då är det jobbdags igen. Men nu har jag bloggat ändå. För din skull. Bästa Andrea!