söndag 27 april 2008

Dagens nostalgi

Jag sitter och saknar kårpuben lite. Det har aldrig hänt förr. Jag undrar om jag borde oroa mig. Saknaden slog mig när jag läste ett blogginlägg på Linas sida.

"Elin hade utsett en tavla av Sara Elgeholm till mig. Den föreställde en liten kanin som satt i sitt kök och drack kaffe och tänkte att "Nu hade det suttit fint med lite bekräftelse". Det var Bullseye med tanke på hur ofta jag och Elin diskuterar vikten av bekräftelse och uppskattning."

Jag vet inte hur många av våra kårpubskvällar som har slutat med att Lina och jag traskar hem lite buttra och pratar sönder ämnet bekräftelse och uppskattning. Jag vet inte riktigt varför det får mig att längta dit. Vi är ju alltid lite småsura när vi diskuterar det. Men ändå. Det kanske är för att vi närmar oss examen och en massa flyttar. Big changes ahead liksom. Ah well. Such is life.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja men det hör ju till! Man inser det inte då bara. Men det hör till. Som överflödig fylla på midsommar. Ett nödvändigt ont som i slutändan ändå utgör något humoristiskt