tisdag 14 april 2009

Glimåkrafynd.

I fredags var jag på samlarmarknad i Glimåkra. Det vill säga en marknad för samlare. Med mängder av gamla fina saker som säljs till överpris. Eller snarare till rätt pris. Till det pris de egentligen är värda. Men som känns lite saftigt när man är van vid att fynda på loppmarknad. Därför blev det inte heller så mycket fyndat. Bara den här klockan för 50 kronor. Jättefin och jättebra med datumvisare och alarm. Mycket trevlig bredvid mina andra klockor (klockorna har tydligen ersatt jordglobarna). Det finns bara en nackdel med klockan. En enda nackdel som dock känns ganska överhängande. Den tickar högt som fasiken och jag kan inte sova med den i samma rum. Och tyvärr har jag ju bara ett rum (den passar inte riktigt inne på toa) så därför har jag de senaste nätterna varit tvungen att vira in den i mitt sängöverkast varje gång jag har gått och lagt mig. Optimalt? Nej. Därför väntar jag bara på att den ska stanna nu så att jag kan strunta i att dra upp den igen (som sagt, den är aningen äldre). Sen får den sälla sig till skaran icke-fungerande klockor i min fönsterkarm. Det vill säga alla övriga klockor i min fönsterkarm.

För övrigt ljög jag nu. Jag fyndade inte alls bara klockan. Jag köpte ju faktiskt godisremmar också. Gott var det.

Inga kommentarer: