måndag 20 april 2009

(wo)Man on a mission.

I helgen sa en person till mig att jag ser ut som en tjej med en plan. Roligt. Men jag vet inte jag. En plan? Min plan känns ganska diffus just nu. Jag svarade: "tja, min plan är ju att flytta hem och kanske vara lite arbetslös till hösten." "Nejnej, det där är en reservplan. Du har en annan plan. Det ser jag." svarade personen. Det hade ju varit roligt att höra honom utveckla sitt resonemang. För jag hade väldigt gärna vetat vad exakt min plan är. Men det gjorde han inte. Det är nog dags att jag börjar tänka lite mer på min plan. Det finns några små som gror däruppe. I huvudet. Men ingen klar och tydlig. Min framtid börjar ju liksom till hösten. Hösten är snart här. Det hade varit trevligt att veta vad mitt mål är. Förutom att tjäna pengar. Och gifta mig med någon snygg så klart.

2 kommentarer:

servhttp://elinservin.blogg.se sa...

Äsch, det där duger väl som plan?
När flyttar du? Har du sagt upp lgh?

Elin sa...

Ja egentligen gör det ju det!

Vet inte när eller hur jag flyttar. säger upp lägenheten till sista april. ska vi prata snart du?