onsdag 29 april 2009

Vad hände?

Vilken dag. Jag säger bara, vilken dag. Sicken bra start. Möte med Länsmuseet som antog de flesta av våra idéer till projektet. Världens mest effektiva dag i datorsalen. Samtal med Anton Abele (eller ja, det var Sandra som skötte det). Och sen var tanken att cykla hem för att möta upp Lina och Johanna för picknick i parken. Jomenvisst, nej så blev det kanske inte riktigt. Efter denna effektiva pluggdag upptäcktes det när jag kom hem att allt vi skrivit idag inte alls hade sparats. Icke sa nicke. Borta. På grund av en miss av mig. Jaha. Det var bara för mig att cykla tillbaka till datorsalen och skriva om allt. Fick ett psykbryt när jag ringde Lina för att ställa in picknicken. Härligt. Men en sak lärde jag mig i alla fall (förutom spara, save, spara). Nämligen att man blir sjukligt effektiv när man har panik. Efter lite mer än en timme i datorsalen var allt vi presterat under dagen färdigt och omskrivet. Så jag hann med lite picknick ändå. En glass i den försvinnande solen. Och nu är jag hemma. Och det var dagen som gick. Upp och ner. Ner och upp.

2 kommentarer:

andrea sa...

Usch, jag mår lite dåligt när jag läser det här. Jag riktigt känner paniken. Skönt i alla fall att det fick ett bra slut!

Elin sa...

mycket skönt faktiskt! och nu är det helg! glad valborg hörru!