söndag 10 maj 2009

En hemmakvällskandal.

Igår blev jag lite upprörd när jag hängde en stund på Hemmakväll vid Norreport. Jag blev upprörd för att jag såg den här hyllan. Den stökigaste hyllan i videobutikernas historia. "Favorit"-hyllan på Hemmakväll. Det var inte att den VAR stökig som störde mig. Nej. Det var det faktum att det var ett planerat stök. Lite så där löst och ledigt stökigt skulle det vara. Som att personalen själva plockat ut alla sina favoriter och bara slängt in dom där. För lite personlig touch. Lite mänsklig värme. Ja, men god idé. Men när resten av butiken ser ut som ett enda stort och sterilt badrum så faller den idén ganska hårt. I en trevlig liten ombonad videobutik så hade det kanske funkat. Men inte där. En fruktansvärt jobbig hylla med filmer huller om buller. Där det inte finns någon logik. Där man inte hittar något man letar efter. Fel. Fel. Fel. När allt ännat är organiserat och rent och sterilt.

1 kommentar:

lajnen sa...

HATA nya hemmakvällsystemet. O att de ljuger på sin hemsida om vilka boxar de har. O att man blir illamående av att ha gott på deras kr/kg pris på godis. Men inte kommer man sluta gå dit för varken deras sterilitet, livslögner eller sockerchocker.