måndag 25 maj 2009

Solen skiner på Halmstad.


Ibland tänker jag att det nog ska bli ganska skönt att flytta härifrån ändå. Ibland tänker jag raka motsatsen. Men den tanken försöker jag slå bort. För egentligen kommer det ju att bli ganska bra. Jag har jobb i sommar. Det är inte alla som har det. Och jag har ett hus att bo i. Med tillhörande trädgård. Och trevliga föräldrar. Och diverse små helgboenden i Halmstad när jag känner för att ta små trippar till bästkusten. Och så småningom kommer jag ju få ett riktigt jobb någonstans också. Och då kommer jag att flytta. Till en jättefin lägenhet som jag alldeles säkert kommer att hitta någonstans. Så det kommer bli bra.

Nu har jag hursomhaver bara 4 veckor kvar som Halmstadbo. Fyra förhoppningsvis sprängfyllda veckor. Med aktiviteter var och varannan dag. Och kanske till och med lite jobb. Och det ska ju faktiskt bli ganska kul.

Jag vet inte alls var jag vill komma med det här. Men det kändes bra att skriva. I väntan på min stora Halmstadskrönika som förhoppningsvis kommer att komma. Så småningom. Den ligger för tillfället och gror i mitt huvud. Det har ju hänt en del på fyra år. Tänk. Jag har bott här i hela mitt unga vuxna liv. 20-24. En era. Som kommer till ett slut. Märkligt. Det måste ju sammanfattas på något sätt.

Nu ska jag på avslutning med Motvinden. Middag på Fox&Anchor. Trevligt.

1 kommentar:

TIIIIIINA sa...

Fin bidl du..undrar vem som har tagit den..jo mästerfotografen Tina!! :) jädra trevlig dag var det också.