lördag 16 maj 2009

Halmstad - händelsernas centrum

Men så mycket det händer i vår stad nuförtiden då. Förra helgen var det postkodslotteriet med sin grannyra på torget. Idag är det fikatävling på torget. Tävling mot ett torg i Växjö. Vilken stad kan fika mest? Eftersom uppslutningen i vår stad var ganska svag så tvivlar jag ju på att det blir en vinst här. Men gratis fika är ju faktiskt sällan fel. Jag drack till och med kaffe. Så nu har jag kaffeandedräkt. Gräsligt faktiskt. En av många anledningar till att jag antagligen aldrig kommer att bli någon flitig kaffedrickare.

Och hörni, ikväll är det Eurovisiondags. Min högst okvalificerade gissning är att Ukraina vinner. Men jag hoppas på Azerbaijan eller Norge. Så nu vet ni. Själv agerar jag värdinna till en schlagerfest ikväll. Välkomna hit. Är schlager inte er kopp te så får ni mer än gärna låna min iPod. På så sätt får ni ta del av det trevliga sällskapet samtidigt som ni får lyssna på musik som är bra på riktigt också. Om man tycker att min musiksamling är det alltså. Men det är den.

Tjena!

Inga kommentarer: