måndag 16 juni 2008

Dagens dags.

Dags att börja blogga igen kanske. Besökarantalet har sjunkit drastiskt den senaste veckan och något måste göras. Men jag måste erkänna, det tar lite emot. Det är ganska lätt att vänja sig vid att inte blogga. Det är bekvämt. Ansvarsfritt. Orosfritt. Pressfritt. Skönt helt enkelt. Samtidigt som det är ganska tråkigt. Så jag håller nog fast vid bloggen ett tag till. Om än med ett lite lösare grepp. För internet här hemma är slött och på jobbet blir det nog varken rast eller vila till att blogga på. Eller jo, antagligen en hel del rast och vila. Dock ingen dator att skriva på.

Jag är för övrigt hemma från Barcelona nu. Hemma i Tollarp dessutom. Lägenheten är tömd, städad och lämnad. Det kändes vemodigt i ungefär 10 sekunder. Sen började började besiktningskvinnan klaga och då blev jag sur. Så nu är jag mest glad att vara här. Det känns bra faktiskt. Här finns inte mycket att tänka på. Här är mest bara trevligt. Även om det kanske inte händer så mycket. Här finns en trädgård att sitta i och mat i kylskåpet. Här finns också ett jobb som inte kräver någon extrem ansträngning. Bara lite tålamod och vänlighet, vilket i och för sig kan vara nog så svårt ibland. Får jag tråkigt någon gång är det bara till att ta bussen till Malmö och så helt plötsligt händer det saker. Bra det.

Ska jag prata lite Barcelona? Jag tror jag gör det. En semester har nog aldrig haft bättre tajming. Som jag har tjatat. Ojoj. Det var verkligen dags. Och bra blev det. OK. Solen sken väl inte varje dag direkt, men det är väl inte hela världen. Vi hann få färg ändå (även den mest satte sig på pannan för min del). Vi åt ute varje dag. Vi gick flera mil varje dag. Vi hade kul varje dag. Ja, jo men det var bra. Det var skönt att inte hinna tänka på annat. Bara tänka på Barcelona, skoskav och nästa utflykt. Lite shopping blev det också, men inte i massor. Det spanska modet stämmer nämligen inte helt överens med det skandinaviska. Jag väljer åtminstone bort mönsterblandningar, färgblandningar och stora feta tryck över varenda jäkla plagg. Majoriteten av vad jag köpte inhandlades på en svensk storkedja. Det kändes helrätt.

Mm, det var en bra resa. Helt lagom, helt perfekt. Och nu är vardagen här igen. Imorgon börjar jobbet så smått med lite upplärning. På midsommar blir det bröllop. Och på måndag börjar jobbet på riktigt. Den här sommare kommer att gå fort. Det hoppas åtminstone jag på. Och så ska det bli.

Jag lovar kortare inlägg i fortsättningen. Men nu fick jag några ämnen avklarade på en gång i alla fall. Effektivitet! Javisst!

Jag lovar även att lägga upp bilder senare. Men just nu verkar internet vilja sova. Så jag ställer nog undan datorn för den här dagen. Jag återkommer. Jag lovar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser fram emot bilder på vackra Barcelona :)