tisdag 3 juni 2008

Snabba ryck.

Jag sitter på bussen hem från Tylösand och helt plötsligt ringer telefonen och jag har fått en lägenhet. Där ser man. Jag har inte ens tittat på lägenheten. Bara sökt och sökt med endast ett fåtal kriterier. Rätt hus och rätt utsikt. Gärna mot en väg eller ett parkeringshus. Och nu har jag alltså fått en. Jesus. Planlösningen har jag också fått och den ser inte alls ut som jag tänkte. Jag trodde att alla lägenheter såg likadana ut på Gamletull, åtminstone dom i samma storlek. Men nej. Nu blir det något helt annat än jag är van vid. Och det är kanske bra? Tänka om, tänka nytt.

Men fasen va dumt att jag inte har tittat på den. Undrar vilken färg det är på fondväggen. Undrar om badrummet är fräscht. Undrar om kylskåpet brummar sådär som jag har hört ett GT-kylskåp göra. Får man plats med säng OCH soffa? Lämnar hyresgästen innan mig kvar några persienner? Det ska bli intressant att se i augusti.

Nu återstår bara att se om jag kommer in på kursen jag har sökt. Men hej, det måste jag väl göra? Jag är ju skitsmart.I augusti är det jag som sitter där i kardborresandaler och blå beppehatt.

Inga kommentarer: