söndag 22 juni 2008

Men nej.

Lina efterlyser bilder från helgen. Ny klänning och spa. Mm. Men nu har det visat sig att det trådlösa bredbandet här hemma inte klarar av så mycket. Att lägga upp bilder på facebook är en kamp och att försöka få upp bilder här ska vi inte ens tala om. Så det kommer tyvärr inte bli så många bildreportage. Vilket ju är tråkigt. För regel nummer 1 (eller möjligen 2 eller 3) när man ska försöka skapa en välbesökt blogg är att lägga upp många bilder. Men icke! Att sno bilder från andras hemsidor är ett alternativ, men några privata bilder blir det nog tyvärr inte.

Men jag kan ju försöka beskriva mina upplevelser i ord istället. Den nya klänninger var ganska underbar tyckte jag. Kort: ja. Men inte kortast på festen. Den var puderrosabeige i låtsassiden (viscose) och med ett grovt blixtlås i ryggen. Vill man se den på riktigt får man väl helt enkelt åka till Tollarp och hälsa på? Och så "spat" då. Först och främst, hotellet var som vilket annat Scandic väghotell som helst. Lite slitet men helt ok. Och den där relaxavdelningen som jag nämnde. Den var stängd. Inget spa för mig inte. Det var en stor besvikelse. Men jag kommer över det. Jag fick ju ändå gå på bröllop liksom. Och det var fint. Jag grät. Så klart. Kärlek. Ja herregud.

Imorgon börjar jag jobba. Det är bara till att slänga på sig uniformen och kasta sig in i jobbet. Mina första besökare blir halva Trelleborgs FF och deras fruar. Ni, mina fotbollsintresserade läsare, vad bör jag veta om Trelleborgs lag? Hur stora? Hur små? Vilken division? Öh, nivå? Liga? Superettan? Vad är superettan? Andreas Isaksson (alltså jag vet att Isaksson inte är superettan. men har han spelat i Trelleborg?)? Ja, jag vet inte mycket. Men det ska bli intressant. Jag ska i alla fall undvika att uttala mig i fotbollsfrågor och endast hålla mig till spriten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd med bredbandet och bilderna. Låter som ett fint bröllop :) Att gråta på bröllop är vuxenpoäng, sa någon till mig en gång. Då har vi varsitt.

Anonym sa...

Aha, där ser man! Snabbt sammanfattat: Trelleborgs FF har så länge jag kan minnas varit det där laget som alla älskar att hata i Allsvenskan. De spelar i regel en ganska primitiv fotboll på en primitiv hemmaarena. Du har helt rätt ang "jag tycker ingenting i hela världen är roligt"-Isaksson. Han fullkomligt utstrålar Trelleborg. Övrigt av värde kan t ex vara att deras tränare heter Tom Prahl och ser ut som om han sover fastän han är vaken. Ganska creepy egentligen.

Elin sa...

Då gör det alltså inte så mycket att jag inte fick träffa så många spelare? De spelade tydligen träningsmatch så deras flickvänner och föräldrar fick komma och hälsa på mig istället. Flickvännerna var precis var som fotbollsflickvänner ska vara piffiga. Och mammorna var skrikiga. Härligt! Jag hejar inte på Trelleborg.