onsdag 25 juni 2008

Ännu en missförstådd ungdom

Igår kom den lokala tidningen till mig. De ville se hur en visning i fabriken gick till. Det ställdes frågor. Det fotograferades. Och jag var nervös och lite uppspelt över att få se mig själv i tidningen. Allt gick bra. Jag gjorde min bästa visning för det här året. Jag pratade på, jag var trevlig, jag var korrekt. Idag publicerades artikeln. Suck. Nu vet jag hur kändisarna känner sig. Felciteringar är jobbiga. Enligt journalisten sa jag att den senaste smaken var mandarin. Det sa jag inte alls. Jag sa Mango. Inte mandarin. Jag sa rätt, och hon hörde fel. Dessutom var alla mina andra citat lite tagna ur sitt sammanhang. Suck. Pinsamt. För nu kommer alla som jobbar på fabriken tro att jag är dum i huvet. Och nu ska jag alldeles strax köra till jobbet.

Jaha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja se tidningar. De drar gärna det här med yttrandefriheten lite för långt. Vi ses snart Elin!!!!! AAAH!!!

Anonym sa...

Störigt!