måndag 19 maj 2008

Allt-i-ett

Jag orkar inte vara en duktig bloggare idag och skriver därför allt möjligt i ett inlägg. Egentligen borde jag ju skriva flera olika. För strukturens och läsarnas skull. Men icke. Jag punktar upp allt istället. Det får räcka.
  • Barcelonalägenheten är vår i en vecka. Bokat. Klart. Billigt. Bra! Det ska bli så skönt att slippa hostel! OK. Det är ju inget lyxhotell direkt, men ändå. Lägenheten ser faktiskt ganska perfekt ut ändå. Och ja, jag klarar mig utan pool.
  • Jag har precis sett klart Hot Rod och, by golly, den filmen ska jag köpa. Den passar onekligen perfekt i min samling. Mm mm. Andy Samberg. Som Will Ferrell, fast ung.
  • Återigen konstaterar jag att jag är så otroligt trött på ordet mys. Jag blir trött bara av att skriva det. Söndagsmys, fredagsmys, julmys, vårmys. Mys, mys, mys. Jag vet att jag har klagat förr. Men det tål att klagas igen. För man kan faktiskt inte mysa alltid. Och allt är inte mysigt. Exempel: jag diskade precis. Inte ett dugg mysigt. Efter det tittade jag på Hot Rod ensam. Kul. Fnissigt. Men inte mysigt. Alldeles nyss pratade jag också med Lina i telefon. Självklart jättetrevligt och kul. Men mysigt? Ett telefonsamtal? Skulle inte tro det. Ibland har man mysigt. Men oftast är det bara trevligt. Eller så är jag bara avundsjuk på alla som har det så mysigt. Hela hela hela tiden. Men så himla bitter är jag faktiskt inte.
  • Det är mulet idag. Det tycker jag är ganska trevligt. För då kan man sitta inne och göra ingenting helt utan dåligt samvete. Lite regn hade inte skadat heller.
  • Jag har precis fixat hem Semi-Pro. Jag undrar när jag ska unna mig att se den?
  • Jag undrar om någon mysig person tar illa upp av det här inlägget. Det vill inte jag.
Äh. Det räcker nog nu. Borde nog läsa lite istället. För det är nyttigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå Elin, jag "mös" hela vårt telefonsamtal igenom!:D Det var "hett" och "snyggt". Aaah...Missbrukade ord.. aint it the best?

Anonym sa...

Åh, Semi-pro! Jag ligger som en galning och väntar på en icke-cam version! VILL SE!
DEn, och Be kind rewind står på min kolla-lista.

Ja, jag håller med om att regn är bra de dagar man är trött på sol och bara vill vara inne.

Elin sa...

Jag har också väntat och idag hittade jag den! Och så funkar inte ljudet... Så surt! Och ja! Be kind rewind vill jag också se. Har riktigt höga förväntningar.

Anonym sa...

då håller jag tummarna för min version!