torsdag 15 maj 2008

Dagens blogginlägg

Visst får man ligga i sängen, under täcket, en torsdageftermiddag och titta på film trots att man inte är sjuk? Det är ju så behagligt. Tanken var väl egentligen att jag skulle powernapa lite eftersom det blev en sen natt igår och tidig morgon idag. Men varje gång jag försöker tupplura så inser jag att jag inte kan sova på dagen. Så nu tar jag mitt förnuft till fånga och tittar klart på Hot Rod istället. Det är lätt på tiden. Första halvan såg jag ju för över en månad sen nu. Jag lovar att kompensera med en promenad senare. Tror jag. Om Andrea vill. (Vill du?)

Igår var jag DJ för sisa gången i mitt liv. Tror jag. Kanske att jag spelar lite längre fram i framtiden igen. När jag har blivit känd. Men nu tar jag en paus. Det var iallafall en ganska trevlig avslutning på en ganska trevlig tid. Självklart var stället ganska folktomt. Cirka 150 människor. Men de få som var där lyckades vi få liv i. Till slut. Eftersom de första gästerna inte kom förrän vid 12 så fick vi dansa för oss själva i 3-4 timmar. Det var ganska tråkigt. Men då kunde vi iallafall spela precis vad vi ville. Och det gjorde vi. Lite svensk-medley, lite house-medley och så Andreas lilla Third eye blind-medley (eller det var ju bara en låt i ärlighetens namn).

För övrigt var det ingen som ville dansa tryckare med mig igår sista kvarten. Inte för att jag ville dansa med någon heller. Men ändå. Jag kunde väl ha fått frågan? Andrea blev ju tillfrågad TVÅ gåner. Därför sjunger jag på Akons Lonely idag. Och skrattar åt mig själv. För jag har faktiskt självdistans.



Tydligen ville Andrea promenera. Så inget mer slappande för mig. Hej!

4 kommentarer:

Anonym sa...

fin blogg :) hoppas att du haft en fin dag också :)!

Anonym sa...

Frågade Kristoffer härom dan vad han hade valt av dessa två scenerier: 1. Lyssna på Akon oavbrutet resten av livet, eller 2. Lyssna på Charlotte Perelli oavbrutet resten av livet. Har för mig att han svarade att han skulle ta livet av sig ganska snabbt. Hur som helst, hur slutade Hot Rod? Klarade han hoppet?

Elin sa...

Vilken mes! Men svårt val. Jag hade nog satsat på Perelli. Jag såg aldrig färdigt filmen. Det blev promenad istället (dvs. glass och macdonalds). Får kolla färdigt på söndag istället. Då kan man definitivt ligga under täcket halva dagen utan dåligt samvete.

Elin sa...

Och tack Camilla! Det var rart sagt!