lördag 24 maj 2008

Ännu en kväll till ända.

Så var klassgrillningen över och det var trevligt. Alla var berusade utom jag som höll mig till cola. Efter grillningen gick vi ut och jag kom på, återigen, att det inte är så kul att gå ut. Inte för tillfället iallafall. Vilket ledde till att jag gick hem innan alla andra. Fast Lina gick ju hem samtidigt. Hon och jag. Fast åt olika håll. Så två andra gamla rävar fick följa mig till Nyhem(Anders och Markus vill säga, som smågnabbades med varandra hela vägen som ett annat gammalt par). Skönt att slippa ta taxi för en gångs skull. Dessutom bjöds det ju både på åldersnoja och bitterhet.

Nu ska jag sova. Skönt det. Imorgon kommer farmor och mamma och pappa. Och då ska vi äta på Heagården. Och det ska bli gott. Och trevligt. För jag längtar lite hem just nu. Till Tollarp. Det är nog bra att sommaren kommer snart ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herre min get! Satte du dig alltså o bloggade när du kom hem Elin. Fast ja det är ju koffein i cola. Det är det inte i rosé/corona/cider/mintu. Det känns idag. Hoppas du har en nice dag med la familia!

Elin sa...

Oh ja. Jag kunde inte somna när jag väl gick och la mig heller. Märklig kväll. Ha en nice dag med pendararingen!