lördag 10 maj 2008

Dagens

Vad gör man när man vaknar kl 6 trots att det är lördag? Trots att man var ute igår? Och trots att man är trött rakt in i benmärgen? Bloggar tydligen. Egentligen är jag väl för trött för det också. Men något måste göras. Så sängen får bli min arbetsplats. Sova får jag försöka göra senare.

Igår? Jo, det var väl ganska trevligt. Tackar som frågar. Det var dagen som Mylen väntat på i flertalet månader. Dagen då pick-nicken på Galgberget äntligen blev av. Efter en lång och brant promenad var vi äntligen där och där åt vi och solade. Jag fick färg. Tyvärr inte under just den tiden som jag solade utan under promenaden. Därav de breda vita ränderna på mina axlar just nu. Vitt och rött passar bra ihop.

På kvällen var det en finsittning inplanerad. Och den blev av. Och den var kul. Vi satt vid kvällens mest sexistiska bord. DJ-bordet. Där satt vi och kokade (lite lätt) inombords medans pojkarna runtomkring berättade fula historier om varför vårt lag hette angry pirates och om trevliga saker de brukar göra med sina respektiven. Om det var lönt att säga till dem vilka hemska människor de var? Vi försökte. Utan framgång. I övrigt var det ganska trevligt. En massa kadetter var där. En kände jag igen från min gamla hemort och Scoutkår. Jag råkade säga till Andrea att han hette Peter Haber. Men det var väl bara önsketänkande. (Rudolf...) Det sjöngs och skålades en massa. Dansades en del också. Sen tog vi taxi in till stan.

Cirka 20 minuter - en halvtimme senare åkte jag hem.

Och så var den kvällen slut.

Hur idag ser ut undrar du? Vem vet. Jag får väl plugga lite. Skriva om 1 maj. Sen träffa alla de andra för grillning och annat. Kanske ger jag mig till och med på utgången idag igen. Vi får se. Det kanske går bättre idag.

Inga kommentarer: