tisdag 9 december 2008

Ambitiös + Lat = Elin Sjögren

Ibland glömmer jag bort hur/vem jag egentligen är. Jag blir inspirerad och går och lånar 5 böcker samtidigt på biblioteket. För att jag vill läsa. Anstränga hjärnan. Förvinna in i en annan värld. Vara lite kulturell. Jag är ju för farao litteraturvetare. Mm. Problemet med den där inspirationen är ju bara att den är ganska snabbt övergående. Jag kommer hem med mina 5 nylånade romaner, lägger mig i sängen, börjar läsa och... somnar. När jag vaknar igen förstår jag ingenting. Jag tänker "Bra idé Elin! Men inte särskilt realistisk...". Sen sätter jag igång tv:n, poppar popcorn och kollar min facebook istället.

Så här sitter jag nu. Med en hög böcker bredvid sängen. McEwan, Wilde, Barnes, Austen och Othmer ligger där och stresspressar mig. Ambitiös och lat. Det är jag det.

Inga kommentarer: