torsdag 18 december 2008

Förberedelse.

Det här med att packa. Det är svårt. I snitt använder jag kanske 10 procent av vad som faktiskt finns i min garderob. Ändå står jag här nu med en överfull resväska. Fylld av kläder jag inte har använt på flera månader. Som jag kanske, kanske, kanske får för mig att använda under de 2,5 veckor jag är hemma över jul. Dumheter säger jag. För jag kommer ju bara använda samma svarta tröjor som jag alltid använder. En röd klänning packade jag precis ner. Varför? Jag vet inte. Jag minns exakt tillfällena då jag använde den sist. Eller ja, det vill säga de två tillfällena jag någonsin använt den. Senast var det på Servs FÖRRA födelsedagsfest. Alltså inte den i år. Utan den förra året. Och gången innan det, det vill säga första gången jag använde den, var förra höstens första kårkväll. Sick. Det har gått ett år sen sist. Varför skulle jag då vilja ha den i jul? För att den är röd? Det håller inte. Nej. Den åker tillbaka in i garderoben.

Herregud, hur ska det här gå? Hur ska jag någonsin få plats med några nyvunna julklappar när jag åker tillbaka till Halmstad igen i januari? Nej, jag får helt enkelt lägga ner analyserna av varje plagg. Och vara lite brutal istället. Det är bra att vara brutal. Effektivitet är det bästa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska liksom packa för 2,5 veckor. Jag ska pacla för 5 MÅNADER! Och då kommer det variera från regn, rusk och kyla till sol och 20 grader. Hur ska det gå till? Idéer?
(jag bävar även inför packningen som ska hem över jul... 1,5 vecka är också jobbigt..)

Elin sa...

Ja men du måste liksom ha med ALLT till Leeuwarden. Då är det ju bara till att stå ut. Jag BEHÖVER inte ha allt med mig till Tollarp. Men jag vill. Och jag har inget utrymme till det.

Anonym sa...

men nej, jag kommer inte ta med ALLT. Det funkar inte. Och det är ju inget u-lnd jag ska till (nu lät det som att du skulle till det...) så jag kan ju handla något där nere också..

Anonym sa...

Sjö du kan ju alltid be dina nära och kära att joina den nyskapade facebookgruppen "Skånes earthquake survivors"... så nästan som ett U-land..typ