söndag 14 december 2008

Snart har helgen v. 50 tagit slut.

Men en hel helg har gått! Och jag har haft fullt upp. Kära någon vad aktiv jag har varit. Nedan följer således en redogörelse av gångna helg.

Fredag: Jag vann Spotify. Var lyrisk. Och gick på fest iklädd päls och pärlor och "siden" (polyester). Där insåg jag att min tidigare tänkta framtid som kulturtant inte längre kommer att bli verklighet. Nej. Med tanke på hur bra jag mådde i min päls är sannolikheten större att ni inom några år finner mig på Östermalm. Som en äkta Östermalmstant. Festen var lyckad och avslutades på McDonalds. Mordgåtan som festen kretsade kring förstod jag mig dock aldrig riktigt på. Kan bero på fördrinkarna det bjöds på hemma hos Tina och Andreas.

Lördag: Ah. Sweet lördag. Till min lycka sändes hela säson 4 av The Hills på MTV igår. Och jag satt klistrad. Det är nästan skrämmande hur mycket jag bryr mig om The Hills. Hur glad jag blir när det går bra för Lauren, Audrina och Whitney. Hur dåligt jag mår när Spencer utövar sin psykiska terror på alla i sin omgivning. Det lilla aset. Jag kanske, kanske, måste sluta titta på serien. För det här är ju inte nyttigt/vettigt någonstans. Efter The Hills följde i alla fall kväll med Sjövin. Vin och popcorn och avslöjanden och diskussioner. Det pratades såväl procentsatser som känslor. Kvällen fortsatte på Morfars och efter en paus från stället på minst tre veckor konstaterades ett förfall. Av stället. Inte av oss. Bäst beskrivet här. På Morfars träffade vi på ingen och alla. Och det var intressant. Tanken var att jag skulle gå hem vid ett eftersom klockan stod på 07.30 idag. Nå. Klockan var väl närmare 3 när jag äntligen somnade.

Söndag: Som sagt. Uppe med tuppen 07.30. Sandra och jag tog oss till Göteborg för julshopping och allmänt jultönteri med Lotta Engberg, Cyndee Peters och Darin på Liseberg. Nu har jag ont i fötterna men har julstämning ut i fingertopparna. Det har varit en SUVerän dag. Och en allmänt jättebra helg. Hade jag bara haft en funktionerande kamera i min ägo hade jag självklart lagt upp hundra bilder. Men nu har jag ju inte det. Och det får helt enkelt accepteras.

Inga kommentarer: