torsdag 25 december 2008

Om att komma hem.

Jag tillbringar som sagt julhelgen i Tollarp. I min barndoms hem. I mitt barndomshem. Och det är trevligt och härligt och skönt och avkopplande på alla möjliga sätt. Men det går ju inte att undvika att falla tillbaka i gamla roller, känslor och mönster. Jag är lillasyster och helt plötsligt är jag 15 år gammal igen. Ibland kanske till och med 5 år. Vilket kan vara kul, men det är nog tur att det bara är en två veckorsvistelse. För egentligen är jag ju 23.

Idag är det juldag och kanske går jag ut. Med ett gammalt ex. Om man nu kan kalla sin gamla lågstadieflamma för ett ex. Man kan i alla fall inte göra det utan att skratta lite gott för sig själv. Lågstadiet. Det var längesen. Och det märks. Idag är vi så olika man kan vara och så långt ifrån den situationen som man också kan vara. Men kul ändå.

Nu ska jag äta choklad. Och skratta åt alla töntar som älskar facebook. Hatkärlek är ju så mycket bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt Elin! O snart ´är det nyår o då ses vi!! Wiiii!!

Pussen