lördag 20 december 2008

I mitt andra hem.

Jag är i Tollarp nu. Och det känns mycket bra. Två veckors ledighet har jag framför mig. Så jag planerar att vara sjukt utvilad den 8 januari när skolan börjar igen. Sjukt utvilad. För jag har verkligen ingenting inplanerat. Ingenting som måste göras. Jag måste bara äta, sova, titta på tv, träffa släkt, kanske någon vän, och kanske ta en promenad någon gång. Mest bara för sakens och välmåendets skull. Kanske att jag till och med har så mycket vila framför mig att en bok kommer bli läst. Två påbörjade ligger på nattduksbordet. Jane Austens Mansfield Park och Roberto Savianos Gomorra. Vi får väl se hur det blir med den saken. Engelsk romantik eller Italiensk maffia. Nåt av det borde ju passa.

Visar det sig att all den här vilan blir tråkig. Då kommer jag att blogga. Annars kan det hända att bloggen blir ganska tom ett tag framöver. Men så gissar jag också att besökarstatistiken kommer att sjunka ganska rejält över julen. Så det kanske inte gör så mycket. För vem vill egentligen skriva för blinda ögon?

Men mina kära läsare, om det nu ter sig så att vi inte hörs innan jul: God Jul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God jul!

Anonym sa...

Men Elin... är verkligen Tollarp så kul att bloggen glöms bort? Det ligger nog en hund begraven här. Meg Ryans kanske..
Och ja, jag har firat klart julen för nu och internetar lite istället.