torsdag 25 december 2008

Jag har gjort det förr och jag kan göra det igen.

I söndags fattade jag beslutet att julen 08 skulle vara en facebookfri jul. Återigen kände jag att facebook gav mig smärre panik. Sagt och gjort jag avstod från facebook fram till idag, juldagen. Det fungerade alldeles utmärkt. Under dessa 3 dagar startade jag knappt ens datorn. Och jag kunde slappna av. Men idag då. Då var nyfikenheten stor och jag vara bara tvungen. Har man inte kollat sin facebook på hela tre dagar så måste ju något ha hänt. Och förvisso, Serv hade skrivit gulliga grejer till mig vilket gjorde mig jätteglad, men annars var det tomt. På min sida vill säga. Istället fick jag, återigen, panik av all information jag fick om andra som jag verkligen inte vill ha. Så nu fattar jag mitt beslut igen. Nu ska se till att det blir ett gott nytt år för jag ska vägra facebook fram till 2 januari. Minst. Jag ska ha en trevlig nyårsafton utan koll på vad alla andra sysselsätter sig med. Vill jag ha information om någon ska jag hädanefter be om den. Vad ska man prata om när man redan vet allt om alla eftersom alla redan har fläkt ut sina liv på facebook? Jag vet inte hur många gånger jag har svarat: ja men det såg jag på facebook! när någon har berättat något om sitt liv. Nej. Hädanefter "lovar" jag att allt ni, mina riktiga kära vänner, väljer att berätta för mig kommer att komma som en överraskning för mig. Jag kommer åtminstone inte behandla det som gårdagens nyheter. För jag vill höra allt från er direkt.

Snälla någon, haka på. Jag behöver stöd i min kamp. Åtminstone fram till nästa år. Vi kan stötta varandra. På valfritt medium, förutom facebook då vill säga.

Jag vet. Jag har publicerat liknande inlägg förr. Men. Ibland måste jag bara få det ur mig. Nu mår jag dessutom helt plötsligt mycket bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

ok, jag kan stödja din fb-strejk. sedan. inte nu. nu är det för mkt på gång där.