torsdag 11 december 2008

Den där läsningen.

Jag är lite förvånad själv men min läsning går faktiskt ganska bra. Just nu läser jag Ian McEwans På Chesil Beach och den verkar vara fin. Än så länge har jag hunnit med en tredjedel. Min läshastighet har alltså saktat ner markant sedan mina litt.vetar-dagar. Men det gör inte så mycket. Jag läser åtminstone. Sen att det inte finns en chans någonstans att jag kommer att läsa min fem låneböcker på en vecka (vilket först var planen...), det är ju en helt annan sak. Det skadar inte med lite ambition ibland ändå.

För övrigt rekommenderar jag Ian McEwan. Försoning är väldigt trevlig. Den kan ni ju läsa om ni känner för det. Men strunta i filmen. Eller. Jag har inte sett den. Men jag tvivlar på att den är något att ha. Trutplutartjejen spelar ju huvudrollen. Och henne litar jag inte på alls.

Inga kommentarer: