lördag 12 januari 2008

Dagens insikt

Någonting har släppt i min hjärna. Förr (dvs. gymnasietiden) så pratade jag alltid bestämt om hur onödigt det var att äga filmer. Alltså DVDer och annat. Jag var så himla principfast. Vad skulle man ha såna till, menade jag? Har man sett en film en gång så räcker väl det? Det är så onödigt att äga. Mm, efter att ha sett Anchorman ca 12-13 gånger så börjar jag väl tänka om. Jag älskar ju mina filmer. Vad skulle jag göra utan mina kära Dodgeball och Zoolander en sleten torsdag, då ingenting (INGENTING) går på tv? Nu har jag precis playat Yrrol för jag orkar inte lyssna på trav när jag lagar mat. Jag tittar alltså inte ens. Jag har satt igång den för ljudet och sällskapets skull. Det låter tragiskt och ensamt, men oh så trevligt det är med nåt bekant i bakgrunden. Nu börjar mitt förråd kännas lite fattigt dock. Jag måste skaffa nya filmer. Alltså: nästa gång som jag har råd att slösa, då ska jag slösa på filmer. Och serier! Åh, vad jag skulle behöva lite serier i samlingen.

Så, om det är någon som känner för att vara lite snäll så tar jag tacksamt emot lite nya filmer. Ni vet vad jag gillar.

Will. Ferrell.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en dvd du kan få. Den heter Steel Dawn och huvudrollsinnehavare är ingen mindre än Patrick Swayze(!). Jag köpte den i en ICA-butik för 19.90, och det är ett av de bättre köpen jag gjort.

mer om filmen: http://www.imdb.com/title/tt0094033/