onsdag 23 januari 2008

Dagens orättvisa


Orättvisa är kanske att ta i. Men alla födelsedagar som äger rum till höger och vänster i januari gör mig lite lätt avundsjuk. Självklart är jag glad också. För det är ju kul att fira folk man gillar och att ge bort presenter som man vet kommer att uppskattas. Men. (Ja nu ska jag gnälla) Jag vill också firas! Varför har man bara en födelsedag? Var ligger logiken i det? Det är ett helt halvår kvar till min nästa födelsedag och då är det sommar. Och på sommaren är jag i Tollarp. Och det är inte mina vänner (inte alla iallafall). Och då blir det ju ingen fest. Nej, det bästa hade ju varit om man hade en födelsedag på våren, en på sommaren och en på hösten. Vintern kan man hoppa över för då har man ju ändå julafton.

OM jag hade fyllt år nu så vet jag en massa saker jag skulle önska mig. En solsemester till exempel. Jag vet inte riktigt vem som skulle överraska mig med en sådan. Men ändå. Jag önskar mig solen. Och i och med den, en solbränna. Och smink och hudvård från eleven (känner mig lite inspirerad av Lina...). Och en tårta såklart. Och en prickig klänning från Luella som är på rea och som "bara" kostar 900.

Skulle jag få barbie-tårtan ovan så skulle jag också bli glad. Mest för att den är rolig. Jag undrar var barbies ben är. Vad tror ni? Är de kapade eller instuckna i tårtan? Tänk att hitta ett par barbie-ben i sin tårta. Vad roligt det hade varit. Och chockerande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade nog skrattat ihjäl mig om jag hade hittat Barbieben i min tårta