tisdag 5 februari 2008

Dagens ha!

På ett skyltfönster här i Halmstad står den här slogan(en?). "Snöstorps Mode - till dig kvinna". Jag tycker att det är jätteroligt. För jag läser det inte så som jag antar att det bör läsas, alltså som en uppmaning till dig som kvinna. Jag läser det mer med betoning på ordet kvinna som en befallning. Kvinna! Som att ordet kvinna är ett skällsord. Det roar mig. Av någon anledning.
(Det där kommatecknet som mer ser ut som fågelavföring har jag lagt till i paint. Mest för att förstärka effekten. Eftersom jag är ganska dålig på att förklara vad jag menar. Det hade ju varit så himla mycket lättare om jag bara hade kunnat säga orden istället. Vilket jag ju kan, eftersom jag antar att de som läser min blogg även träffar mig nästan varje dag.)

1 kommentar:

Anonym sa...

ohohohoho! skrattade så jag grät nu. "Skyl dig kvinna!" "Till dig kvinna!"