onsdag 27 februari 2008

Dagens störiga

Jag har en relativt ny granne i huset bredvid mitt. Vi har ganska rejäl insyn i varandras lägenheter. OK, jag är av den nyfikna typen så det är möjligt att jag sneglar ibland (inte ofta, jag lovar, och definitivt inte några längre stunder) och jag har full förståelse för att folk gör samma som jag, här finns ändå inget kul att se. Jag tittar ju bara på tv och äter hela tiden. Men nu har han placerat sin dator precis vid fönstret. Han sitter alltså riktad mot fönstret flera timmar om dagen och jag kan inte låta bli att känna mig lite övervakade. Jag tror i och för sig inte att han tittar in hit men ändå. Det är en ganska störig känsla. Ja, det var väl det jag ville säga. Jag skulle säkert kunna dra någon sorts parallell till dagens övervakningssamhälle och storebror ser dig osv.. Men jag pallar inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att Du ska placera Ditt köksbord så Du sitter och äter med ansiktet mot fönstret och då indirekt tittar på honom väldigt ofta. Då kanske han får veta hur det känns och möblerar om...?

Anonym sa...

jag tror att han sitter o bloggar. Typ.."Nu sitter hon vid datorn igen". Hade inte det varit lite twilight zone över det hela så säg? Mhm?!