söndag 23 mars 2008

Dagens kommande 5 veckor.

På tisdag kl 8.30 ska jag och And-REA befinna oss vid ingången till den här byggnaden. 5 veckors praktik har vi framför oss och det ska bli kul, jobbigt, nervöst, intressant och lärorikt. Just nu känns det mest nervöst. Vi ska ut och prata med elevråden, rektorerna och lärarna på 15 skolor i Halmstad. OMG. Elevråd. Intressant som sagt. Men det blir nog bra tror jag. Det ska definitivt bli skönt med lite omväxling. För tillfället har jag fått nog av allt vad textanalyser och hemtentor innebär. Men, nu gäller det att inte få upp förhoppningar för mycket. Visst, bra hoppas jag ju att det går. Men alla tankar på att få jobb genom detta måste genast slås bort. Det är kommunen vi snackar om. Som jag har förstått det anställs det inte direkt till höger och vänster där. Ah well. Jag blir glad bara av ett intyg och en referens.

2 kommentarer:

Anonym sa...

voi voi... hur ska detta gå? ikväll tänkte jag "läsa på" och plugga in allting så att jag är helt förberedd inför i morgon.. lite nervigt känns det faktiskt

Anonym sa...

Får jag klaga på en grej? okej, tack.. jo det är så att de där bokstäverna man måste skriva in för att kunna kommentera är jobbiga! dom är alldeles för många och så ser jag fel ibland (blind) ja, men ändå!