torsdag 6 mars 2008

Dagens kommentar

Igår skrev Andrea ett inlägg om saker hon tycker om men inte borde tycka om. Jag har desperat försökt kommentera detta inlägg, men det verkar inte fungera på hennes sida. Därför gör jag det här. Jag vill mest bara säga att hon absolut inte är ensam om sakerna hon tycker om. Jag känner igen mig, fy vad jag känner igen mig. Särskilt på dessa punkter:

Att prata med ful och konstig röst offentligt. Ja vi gillar ju alla det i vårt sällskap, och även om jag råkar vara sämst på det så kan jag inte sluta.

När någon snubblar eller ramlar. Mm, där håller jag också med. Fast det är lite dubbelt det där. Antingen skäms jag eller så ler jag inombords. Skäms gör jag för att jag sällan är snäll nog att hjälpa personen upp.

Bensinlukt. Ja, det är farligt. Men trevligt också.

Romantiska komedier. Fast det skäms jag inte direkt över. Jag är ju inte filmvetare så jag kan med gott samvete kolla vidare. (Och Andrea, visst går den där Kate Hudson-filmen på tv HELA tiden?)

McDonald's. Mm, men det visste väl alla redan?

3 kommentarer:

Mikael M sa...

Bensinlukt och McDonalds...., låetr som lite raggarstuk. Förr var det Sibyllakiosken.

Anonym sa...

Känns bra att jag inte är ensam Elin! Bensinlukt...mm...Om filmen visas på tv hela tiden vet jag faktiskt inte. Har nog faktiskt aldrig sett den på tv! bara vhs...erhmm... puss!

Anonym sa...

4:an visar BARA filmer med Kate Hudson, alternativt Bamboozled. Det är deras signum. Eeeh.