måndag 3 mars 2008

Dagens musik

Där stod jag, som ett fån, och väntade på Tina. Som jag alltid gör när vi ska gå på föreläsning. Problemet var ju bara att jag stod och väntade förgäves. Ingen skola idag. Nähä. Jaha. Kanske att jag borde titta lite närmre på schemat nästa gång.
Men. Nu har jag hittat ett annat sätt att fördriva tiden. Nämligen att fundera på om även jag kanske är intresserad av Way Out West i år. Kanske alltså. Det verkar ju kul. Men det är dyrt. Och man vet ju aldrig hur det kommer se ut på sommarjobbsfronten. Men banden verkar bra. De stora namnen, typ Håkan och N.E.R.D och Sigur Rós och så, är ju helt ok. Och Beirut låter bra, och Okkervil River och The National kanske. Jag vet egentligen inte vad jag pratar om men efter en första lyssning låter allt trevligt och bra. Så kanske. Vem vet. Det kanske krävs lite övertalning från folk. Allt jag vill säga egentligen är att jag inte säger blankt NEJ i år. Jag säger bara kanske.



Okkervil River - Our life is not a movie or maybe


Beirut - Elephant Gun

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej va jobbigt! Men lite roligt :)Jag funderar också starkt på WOW. Kul med festival som inte innehåller äckliga tält liksom. Men priset då....huuu...dyrt

Anonym sa...

Jaa! Klart ni ska åka på WOW! Sommar=Festival o ser man till priset så är det ju iaf inte värre än Hultan eller Roskild. Betydligt fräschare, billigare öl (om man bortser från Roskildes gratis frukostöl) och bekvämt boende, mhmm!! + att man hinner shoppa i stan på dagarna!