tisdag 22 juli 2008

5 minuter innan jobbet.

Ibland kommer jag på mig själv med att tänka i bloggform. Jag formulerar inlägg efter inlägg i huvudet. Oftast blir det ingenting av dem eftersom jag antingen glömmer bort dem eller inser att de är skittöntiga. Den gångna veckan har funderat mycket på ett inlägg om Pelle Hellströms projekt Nordpolen. Men nu har jag beslutat mig för att inte skriva någonting av det jag tänkte skriva. För det hade nog kunnat bli ganska elakt. Och jag vill inte vara sån. För det enda jag har kommit fram till egentligen är att jag inte är så förtjust i hans musik. Och det är ju inte så farligt. Ogillandet är kanske till och med baserat enbart på en intervju med honom som jag hörde på p3 förra veckan där han inte direkt framstod som sympatisk. Mest självgod. Men något sådant ska man ju inte basera sitt tyckte till musiken på. Han kanske bara hade en dålig dag. Eller är dåligt mediatränad. Antagligen kommer jag att ändra åsikt ganska snart. När jag har hört lite mer än bara en låt.

Så istället för att vara elak så säger jag: lyssna på Nordpolen. Ni kanske gillar det. Kanske inte. Jag vet inte riktigt själv än. Men jag får väl se.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad är han så självgod för? Det låter som mycket man har hört förr.