tisdag 15 juli 2008

Nu så.

Min helg! Jag har glömt bort att blogga om min helg! Lina gjorde det så bra när hon kom hem att jag liksom släppte det när jag läst hennes inlägg. Men jag får väl göra en insats jag också. Lite kort i alla fall.

Jag hade ju finbesök av två av mina finaste bästisar (ni får ta mitt lite ungdomliga uttryck, för det stämmer så väl) och det var ett definitivt välbehövt besök. Fram till i fredags hade mina sommarveckor än så länge gått långsammare än långsamt, men så fort de satte sina fötter på perrongen flög tiden förbi. Och helt plötsligt var det söndag igen. Men vi hann med en del. Det blev uteserveringar, loppis, skyfall, glass i Åhus, taxifärd med vildsvinsspotting med mera med mera. Vi såg Kristian Anttila som jag i ett svagt humorögonblick kom på att man kunde kalla AnttiKrist. Inte roligt alls egentligen. Men då skrattade jag högt. Och ensamt. Vi hann även besöka kyrkan tre gånger. Må hända enbart för att nyttja deras toalett. Men ändå. Just det. Vi såg Ebbot också. Vi stirrade. Mina besökare log, medan jag välartikulerat mimade orden "men gud...". Jag är inte den diskreta typen när det gäller kändisspotting.

Allt-i-allt en bra helg. Nu har veckan och turist-allvaret börjat igen. I Åhus har man inlett den årliga beachhandboll-veckan vilket kommer att innebära en rejäl ökning i besökarstatistiken på mitt jobb. Ett jobb där jag gärna vill kalla mig nyckelperson. Nu är det i och för sig så att ingen annan vill kalla mig det. Men så är det faktiskt också så att jag inte har någon ersättare. Blir jag sjuk så blir det inga visningar och då blir turisterna arga! (Jaja, det går alldeles säkert att hitta en ersättare ganska lätt. Men INTE utan krångel.) Jag är alltså nyckeln till undvikandet av krångel. Inte den viktigaste nyckeln i knippan. Men ändock en nyckel. Typ som den där bortglömda nyckeln till den där bortglömda cykeln som står bakom det bortglömda skjulet men som man gärna skulle vilja använda när bilen har slut på bensin, de andra cyklarna har punka och man bara måste köpa toapapper alt. lite choklad.

En fråga till er, mina läsare, som läser detta inlägg inom de närmaste 45 minuterna: vågar jag se Morden i Midsomer ikväll? Jag är ensam hemma och väldigt lättskrämd.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad mycket finare ditt inlägg var! ja nu är det kanske för sent, men ja du ska se Morden i Midsummer. Didididididiididiiididiidiiiiiilalalalalallaaalalaalalalaaa (melodin)