måndag 7 juli 2008

Tajming.

Jag hade hela dagen igår på mig att blogga. Jag hade kunnat skriva om helgen och dans och debaser och bubbel. Jag hade ämnen helt enkelt. Men jag kände inte för det. NU däremot. 5 minuter innan jag måste köra känner jag helt plötsligt en stark dragning till bloggen. Jag måste säga nåt. Jag måste! Problemet: jag har inget att säga. Inte just nu. På 5 (nu 4) minuter. Herregud. Ändå måste jag skriva. Så jag skriver. Tills tiden tar slut. Jag känner inte för att jobba idag. Fast det kommer jag ju göra ändå så klart. Och dagen kommer att gå snabbt som tåget. Men ändå. Undrar vad det blir för mat idag. Ingen efterrätt för det är måndag. Inget sånt på måndagar enligt mattanterna på jobbet. Vem vet varför. Efterrätt passar väl varje dag?

Nu tog tiden slut.

Inga kommentarer: