tisdag 15 juli 2008

Lite nytt huvudbry.

Igår upptäckte jag att Mustasch spelar i Halmstad den 8 augusti. Sekunderna efter upptäckten fylldes av glädje. Shit liksom. Ralf. Live. In concert. Men sen började jag fundera lite. Kommer jag verkligen att gå på den här konserten? Alla indikationer lutar mot ett nej. Varför? Här kommer en lista.
  • Jag tvivlar starkt på att någon vill följa med mig. Och jag är för svag för att våga gå på en Mustaschkonsert ensam.
  • Jag har inte återvänt till Halmstad än den 8 augusti.
  • Alla mina vänner är i Göteborg den helgen.
  • Biljetten kostar 200 kronor. Vilket är alldeles för dyrt. Särskilt med tanke på nästa, väldigt relevanta punkt:
  • Jag är inte så förtjust i Mustaschs musik.
Alltså. Jag menar inte att det är något fel på deras musik. Men handen på hjärtat Elin Sjögren. Det här är inte riktigt din grej. Till vardags lyssnar du på Dolly Parton och då och då på lite twee-aktig mespop.

Men Ralf är ju ändå Ralf.

Dilemma.

Jag undrar vad min dragning till Ralf beror på. Är det någon som vet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Två orsaker Elin: Han har mustasch (vilket jag i "hemlighet" tycker är skitsnyggt) och han heter Ralf. Tja en tredje orsak kan ju vara att han googlar sitt namn på fyllan. Nästa gång dem spelar i hstad så går vi!