söndag 20 juli 2008

Ett orosmoln som blev ett rosa fluffigt moln.

Jag är så himla glad. Hösten ser helt plötsligt inte lika trist ut längre. Rara Lina ska stanna hos mig i Halmstad. Oh, så glad jag är. Särskilt för hennes skull eftersom hon har fått jobb. Men i smyg jättejätteglad för min egen skull eftersom hon kommer att lyfta hela min höst. Ja, det är egoistiskt. Men sådan får man vara ibland. Lite avundsjuk är jag väl också eftersom hon kommer att få tjäna pengar. Som hon får behålla. Men det är Linalajnen värd så som hon har kämpat med jobbsökandet! Själv har jag ju än så länge sökt 0 jobb. Flitigt! Jag skjuter upp det där med vuxenvärlden ett litet tag till tror jag.

Linararing, vi ska utnyttja Halmstad till fullo i höst. Hitta på nya saker, hitta nya ställen, vara snyggast i stan (men inte bry oss om vad andra tycker så klart). Eller så kan vi helt enkelt bara sitta på GT och kolla på TV. Oavsett vad så kan det inte bli annat än fel. (rättelse kl. 21.34: här ska det självklart stå rätt. My bad.)High five på den du Lina. Du kommer att kick ass hos Kronofogden i höst. (Hon ska alltså jobba där. Hon har inga andra ärenden hos honom/henne.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

:D Elin sötnos! Ja vi ska lyfta H-stad till wuffering heights! Ja till nya ställen, vi får testa oss fram bland gammtackor (Harrys) och barn (Moon). O självfallet ska vi ha TV kvällar! O om nån jävlas med oss så ska jag pricka den saten:D Puss!

Anonym sa...

Vad fint av dig. Dock förstår jag inte hur meningen "Oavsett vad så kan det inte bli annat än fel" passar in i bilden. eller "i bloggen" menar jag.

Elin sa...

Rara Jan. Jag kan inte göra annat än att tacka dig. För där skrev jag fel. "Rätt" ska det stå. Så klart. Tack igen hörrö.

Anonym sa...

Toppen! Då blir det två flickor att besöka i höst med andra ord!