lördag 23 augusti 2008

Malmö

Igår hade jag en bra dag i Malmö. En mycket trevlig dag. Fylld med händelser. Först och främst såg jag The Ark-Jepson på Hemköp. Ingen höjdarspaning, men alltid något. Sen köpte jag sushi när en skäggig kille i färgglad keps sa till mig: "Vad heter du? Elin, du är väldigt söt. Jag hoppas att din helg blir bättre nu." varpå jag rodnade, sa tack och sedan hastigt lämnade lokalen. Jag vet fortfarande inte om han verkligen tyckte att jag var söt eller om han bara tyckte synd om mig. Men helgen blev bra i alla fall. Sushin i sig var förvisso en besvikelse eftersom de hade ersatt avokadon på den vegetariska sushin med svamp. Äcklig svamp. (och nej, jag är inte vegetarian egentligen. bara när det gäller rå fisk. töntigt? ja.) Sen gick jag i alla fall och såg Familjen vilka kändes malplacerade på en gigantoscen på stortorget i Malmö. Fast ändå helt rätt liksom. Efter Familjen spelade Slagsmålsklubben. Då missade jag förvisso halva konserten trots att jag stod mitt i publiken eftersom jag mest irrade runt och letade efter min gamla klasskompis Adam. Men sen hittade vi varandra och då hittade jag även Hermine, en annan gammal raring från c4-tiden. Sen ramlade André från gymnasieklassen också in och det blev en hel massa nostalgi. Sen fortsatte vi vidare till Debaser där vi dansade till techno och där jag såg Andreas Söderlund och reagerade över hur liten han var. Eller, inte liten egentligen. Bara kortare än jag hade tänkt mig. Ibland har man rätt, ibland har man fel. Jag tänkte fel. Och det lever jag med. När jag gick hem från Debaser såg jag honom igen och då stirrade jag lite för länge, för hans sällskap stirrade ont tillbaka på mig. Länge. Då vände jag mig snabbt om och skämdes lite. Men sån är jag helt enkelt. Inte särskilt diskret när det gäller kändisspaningar.

Och nu tillbringar jag min sista kväll i Tollarp på ett tag framför datorn. Internet, jag kommer att sakna dig. Jag hoppas att vi återfinner varandra snart igen. Typ inom den närmsta veckan. Imorgon börjar hösten i Halmstad. Det är då söndag och antagligen kommer det att regna. Bra start.
Adam och Hermine. Bra människor.
På återseende.

Inga kommentarer: