onsdag 20 augusti 2008

Ännu en Malmötripp.

Jag tror det är mitt öde i livet att alltid missa en chords-konsert. Jag gjorde det i Göteborg för två veckor sedan och jag gjorde det i Malmö igår. Det är liksom bara inte meningen. Men det gör inte så mycket. För varje gång jag har missat honom nu så har det varit till förmån för andra trevligheter. Igår slapp jag till exempel missa Moneybrothers konsert på stortorget. Och det är jag glad för, för det var nog hans bästa spelning någonsin. Som jag har sett. Det är i och för sig inte så många. Men ändå. Bra betyg. Sjukt stor publik och sjukt stor scen. Och relativt sjukt stort band. 10 personer om jag inte räknade fel. Fina inhopp av både Asha Ali och Ane Brun. Också kul att se ett av Florence Valentin-råskinnen på trumpet. Men det bästa av allt var nog ändå att Viktor Brobacke var tillbaka. Viktor som är så fantastisk. Ja det var fint.

På fredag blir det ytterligare en Malmötripp innan återvändandet till Halmstaden. Då ska jag se till att inte missa Familjen. Hur dåliga han/de (enligt ryktet) än var på Emmaboda. Det blir säkert annorlunda i Malmö. Eftersom Malmö kan vara en av världens (Skånes då) bästa städer.

Bilden är stulen från Rockfoto.

Inga kommentarer: