måndag 25 augusti 2008

Status

Jag är inflyttad. Lägenheten är fin. Internet är fixat. Bättre telefonabonnemang är också fixat. Jag har blivit uppropad till kursen. Det mesta är uppackat. Allt är helt enkelt färdigt och fixat och jättebra. Allt som jag har behövt fixa eller som jag har oroat mig över är gjort och avklarat. Utom en sak. Jag kan inte hitta mitt förråd. Det är borta. Eller borta. Så vitt jag vet har det aldrig funnits. Eller det är klart att det har, men jag har aldrig sett det. Och lägenheten är full av väskor och kartonger som inte får plats här egentligen. Jag blir knäpp. Och ärligt talat är jag lite rädd för källaren där det ska finnas. För helt plötsligt har man gått in i ett rum som man egentligen inte har tillgång till. Och så stängs dörren. Och så är man fast. Jävla skit. Så vad ska jag nu göra liksom? Jag får väl fråga någon gubbe helt enkelt.

Eller jag kanske inte har något förråd? Men det måste jag väl ha? Det borde det ju vara lag på. Det är klart att jag har ett förråd. Det är bara borta för tillfället.

Attans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Elin, vi kan gå på förrådsjakt imorgon!

Anonym sa...

Du har såklart ett förråd i källaren. Har det inte redan löst sig, kan jag hjälpa dig. Välkommen till Gamletull!

Elin sa...

Ja det är ju klart att jag har ett förråd! Jag hittade det idag. Alldeles själv! Efter att jag frågat fastighetsskötarna... Men ändå. Tack ändå. Och tackar, jag känner mig välkommen!