måndag 18 augusti 2008

Trumf

Jag hittade dit och jag hittade hem. Jag har nog inte så dåligt lokalsinne som jag tror ändå. Andra roliga saker jag hittade på resan var Lina och Tina. Lunchsällskap och bärjhälp vill säga. Jag hittade även mina nya lägenhet. Fylld med efterlämnade ting från föregående hyresgäster. Härliga tider. Bland annat hittades där en kudde, tre disktrasor, en handduk, en anslagstavla, en spegel, ett antal galgar, en bokhylla, ett barbord + 2 barstolar, en diskmaskin och persienner. Ja, i princip ett helt bohag. Ett bohag som jag inte riktigt vet var jag ska göra av. För jag vill inte ha det. Förutom kanske spegeln och bokhyllan. Och persiennerna. Men barbordet? Tack nej. Jäkla hemmasnickeri. Och barstolarna skriker ungkarl. Och en sådan är ju verkligen inte jag. Jag är ju en ungmö.

Nej. Det får bli tippen med allt det. Eller rättare sagt: återvinningsstationen. Jag är trots allt en medveten ungmö.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En anslagstavla? Vilket "triumfkort", haha! Hur var tapeterna då? Knäpp ett kort!

Anonym sa...

Hmm.. Elin, vet du, jag tror du kan tvinga hyresvärden att transportera bort grejerna.. du sk aju absolut inte behöva göra det!
Välkommen hem igen förresten!

Anonym sa...

det ser trevligt ut elin! Där kan nog en del GG kvällar hållas:) Åhå! Så Pengabrodern spelar minsann när du är på Malmöfestivalen! Lyx!!

Elin sa...

Serv: japp! fixat! HFAB ska förhoppningsvis har fraktat bort allt innan helgen. för då flyttar jag in. så jag är inte ritkigt tillbaka än. men snart!

Lajna: ja det var lyx. riktig lyx. fatta viktor brobacke var tillbaka! ah!