söndag 11 januari 2009

Elin Sjögren och låttexter.

Vi går liksom inte ihop. Jag och låttexter. Jag vet inte om det är att jag inte hör eller om jag bara inte lyssnar. Oftare än sällan sjunger jag i alla fall fel. Alldeles precis insåg jag att Markus Krunegård INTE sjunger "Hela världens lungor samlade i mig" utan "Hela världens hunger samlad i mig". Jag har faktiskt undrat. Men det här känns ju ärligt talat mycket mer logiskt.

Hunger+Vampyrer=Sant.

Lungor+Vampyrer=frågetecken.

Det tog minsann ett tag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer aldrig glömma när du sjöng med i alla låtarna under Niccokicks konsert.

Elin sa...

Jotack, den kvällen minns jag med. Jag kan fortfarande inga Niccokick-texter, men skulle alldeles säkert sjunga lika högt om jag skulle se dom igen.

Anonym sa...

elin. lina älskar daj