onsdag 14 januari 2009

Svettis

Det kan ju låta oerhört duktigt och ambitiöst att gå på friskispass tre dagar i rad. Men det är det inte. Inte om man heter Elin Sjögren. För heter man Elin Sjögren så är tre sådana pass lika med max ett och ett halvt. För halva tiden vilar jag. Jag har försökt inbilla mig att jag har varit duktig, men nej. Jag är ju knappt ens trött. En plan måste till. Två pass i veckan. Med minst en dags mellanrum. Så att jag pallar ta ut mig ordentligt på varje pass. Det låter som en ypperlig plan tycker jag. Nu ska jag bara se till att hålla mig till den också. Vi får väl se hur det blir med den saken.

För övrigt tycker jag egentligen att man borde ta tillvara på det andra ordet i F&S mer. Svettis. Svett representerar stället så mycket bättre. Mitt svett, ditt svett, allas svett. På golvet, på kroppen, i luften. Överallt. Svett.

Inga kommentarer: