onsdag 28 januari 2009

Men kärlek i luften. Fy.

Jag vet inte om det är någon som har reagerat över att jag har valt att INTE kommentera bröllopet som visades på tv4 i måndags? Det är i alla fall så att jag har tagit ett aktivt beslut att inte göra det. Eftersom jag inte har något positivt att säga. Ingenting alls. Det vill säga om själva bröllopet. Gifta får dom gärna vara. Det är jättebra att dom har funnit varandra och känner kärlek. Även om dom bara har känt varandra i ett halvår. Trivs dom så. Men själva bröllopet alltså. Nej. Jag ska inte säga något. Jo, jag ska säga en sak. Till alla er som funderar på bröllop. Om ni överväger överlämning av bruden, från fader till make, så snälla: tänk en gång till. Om det är en ritual som ni kan relatera till och förstå: gör det. Det är ju upp till er. Men om ni tycker att det kanske kan vara lite omodernt att kvinnan lämnas över från en förmyndare till en annan så kanske ni ska tänka om. Kvinnor av Sverige, vad hände med självständigheten?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla blogga om Kim i Made in swedens tröja..Jätteful och framförallt: äger han bara en eller? Herregud, han ska jju bli en stjärna..jag blir upprörd!

Anonym sa...

Förresten: Glöm inte att skriv nåt käckt om Richard och Anette också (vet dock inte hur dem stavar sina namn..inte riktigt insatt) de kanske också har någon rolig blogg..dags att undersöka Elin!!

Anonym sa...

Jag har också sett made in sweden. Två avsnitt bara. Men jag reagerade också på kims vidriga tröja! Och är han inte väldigt skör, det lilla gossebarnet?

Elin sa...

Det är sant. Han är oerhört skör. Och jag blir lika arg på honom varje gång jag ser det. Get a grip liksom!