onsdag 11 februari 2009

Behåll du den drömmen Elin.

Tänk om jag hade haft obegränsat med pengar. Då hade jag nog hittat på något. Då hade jag... först och främst shoppat. Sen hade jag nog tagit en paus/avslutat mina studier och flyttat någon annanstans ett tag. Någon helt annanstans. USA en liten sväng kanske? Kanske sökt den där obetalda praktikplatsen i Philadelphia som jag hittat? Det hade varit perfekt. Om jag hade fått önska helt fritt så hade det nog varit precis det jag hade önskat. En liten paus helt enkelt. En paus på ett antagligen ganska stressigt jobb i USA. Underbart.

Men. Nu har jag inte obegränsat med pengar. Jag har inte heller några kontakter i Philadelphia. Och antagligen har jag inte ens någon möjlighet att få den där praktikplatsen. Så nu slår jag nog den drömmen ur huvudet. Varför ska det vara så svårt att skaffa sig realistiska drömmar för? Tänk om jag hade drömt om en obetald slitig praktikplats i Tollarp. Då hade jag nog till och med kunnat nå den drömmen. Men nu gör jag inte riktigt det. Så nu ska jag försöka komma på något nytt. Är det någon som har någon idé? Eller kanske ett konkret förslag? En idé är kanske att jag drömmer om att stanna i Halmstad och genomför det projekt som jag ska påbörja redan imorgon? Ett jättebra projekt på Länsmuseet här i Halmstad som ska pågå resten av terminen. Ja, men jo. Det låter ju ganska realistiskt och vettigt. Jag bestämmer nog det. Nu är det det jag vill. Och så ska det bli.

Underbart.

Inga kommentarer: