måndag 9 februari 2009

Halv åtta. Hos mig.

Jag och mina kära Halmstadvänner har bestämt oss för att göra en alldeles egen version av Halv åtta hos mig. Konceptet är detsamma. Laga mat och sätta betyg. Skillnaden är väl egentligen bara att vi slipper filmkamerorna. Sjukt kul ska det bli. Och gott förhoppningsvis. Samtidigt är jag ganska jättenervös. För matlagning... är inte riktigt min grej. Eller. Jo. Jag kan laga mat. Det smakar bra. Helt OK åtminstone. Problemet är snarare att jag har en tendens att bli lite arg när jag lagar mat. Lite förbannad kanske är mer rätt uttryck. Särskilt när jag lagar mat till andra. Då är stubinen kort. Låt mig förklara, jag blir alltså inte arg på andra. Jag blir arg på migsjälv. Jag låter det bara gå ut över alla andra, vilket antagligen är bekant för säkerligen ett par-tre stycken av mina läsare. Stressen är hög, det är varmt och köket är på tok alldeles för litet. Kombinera det med en extrem klumpighet och vi har en middag som inte kan bli annat än spännande.

Herregud. Hur ska det här gå. Jag vet inte. Jag lär ju inte vinna det där biobesöket som utlovats till pris i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det närmar sig..menyn upplagt..mmm mat, jag är hungrig!