fredag 27 februari 2009

Jag vet inte riktigt vad som har hänt.

Helt plötsligt har jag liksom blivit pedantisk. Ingen noggrann pedant förvisso. Men ändå. Tidigare ikväll tänkte jag att jag skulle vänta med disken och allt till imorgon. För vem orkar diska en trerätters för fyra klockan 12 på natten? Ja men jag tydligen. För jag stod inte ut med tanken att vakna upp i världens stökigaste lägenhet. Så. Ja. Nu är allting undanplockat och diskat och jag känner mig jäkligt nöjd med migsjälv.

En annan sak som gör mig förbannat nöjd är att jag lyckades laga hela min middag utan ett enda utbrott. Dessutom är allt (tallrikar, glas) fortfarande helt. Ett under har skett. DESSUTOM har jag en portion över till imorgon. Så det blir trerätters till lunch. Härliga, goda tider.

F.ö. tror jag att mina gäster var nöjda. De sa att det var gott i alla fall. Alltid något.

Och ja. Som underhållning ordnade jag en tipsrunda. En tipsrunda på 26 kvadrat. Kristina Andersson vann. En bok. En av frågorna löd:

Vilket intro kan Elin Sjögren spela på piano?

1. Rederiet
x. Skilda världar
2. Tre kronor

Varsågoda att gissa mina kära läsare! Ni kanske vinner nåt. Eller nej, mest troligt inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med pedanteri tror jag är något som utvecklas med åren. Jag är lite likadan själv nämligen. Det är svårt att slappna av när man vet att det är ett berg av disk.
Jag gissar på att det är Tre Kronor introt du kan spela...

Anonym sa...

Det är Tre Kronor! Spelas varje jul skulle jag tro, det är ju ungefär då du spelar piano nu för tiden.

Elin sa...

Ni har ju så himla rätt båda två! Grattis! Ni vinner ära!