måndag 2 februari 2009

Sagt och gjort. Nu, aldrig mer.

Jag har haft en leopardmönstrad kavaj i min garderob i snart tre år nu. Den inhandlades ursprungligen till en 80-talsfest där den fyllde sin funktion. Sedan dess har jag i smyg undrat om den inte egentligen är ganska snygg. Om den liksom kanske skulle kunna fungera en vanlig utekväll. Nå, i helgen tog jag steget. Mind you, det var ett stort steg. I vanliga fall är min uniform svart. Leopardmönstrat är ganska långt ifrån Elins egentligen natur. Men jag gjorde det. Jag bar kavajen.

Och nu är det gjort och aldrig mer ska det göras igen.

Vissa saker ska helt enkelt stanna i garderoben.

Förvisso, i visst ljus, från vissa vinklar, såg det ganska bra ut. Hade jag på något sätt haft personligheten att fylla den med också så hade den nog fått se dagsljuset igen. Men. Nej. Den har gjort sitt nu. Åtminstone på min kropp. Funderar på att skicka den till Steven Tyler för att se om den kanske passar honom bättre. Skulle tro det faktiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast Elin, du ÄR snygg i kavajen! Tror du är en av få som faktiskt lyckas bära upp ett sånt plagg...nu var det sagt!

Elin sa...

Men Virre. Tack. Det kändes bra då. Men sen började jag tvivla. Och tvivla ska man aldrig göra.

Men att jag bar upp den kanske berodde på att jag inte hade den där porrambitionen som du förknippade leopard med?

Anonym sa...

Leopard kan lätt bli på gränsen till för porrigt, beroende på vem man är som person. På mig hade det varit vulgo, på dig blir det classy. End of story.