söndag 1 mars 2009

Men vad Elin Sjögren gör just nu?

Jo, men tackar som frågar! Jag är i Malmö. I en lägenhet på friisgatan. Med Sandra. Och vi äter dammsugare och godis och tittar på MTV. Förjävla trevligt faktiskt. Vi har ju såklart inte suttit här och degat hela kvällen. Vi har ju varit på melodifestivalen också. Ute på Malmö Arena. Och. Fasen. Allt blir bättre på plats. Till och med Thorleifs. Tja, Susanne Alvengren är kanske undantaget. Men annars. Herregud. Kul! Jäklar i backen vilken stämning. Jag tror, JAG TROR, faktiskt att även den största schlagermotståndare skulle smälta på plats. Och göra vågen. Och busvissla och vifta med armarna. Och sjunga med i texter man inte kan. Jodå. Faktiskt.

Efter festivalen satsade vi på drinkar på möllan. Mm. Så var det där med att hitta ett bra ställe i en stad man inte känner så bra. Alla hippa ställen var fulla så vi hamnade på... L'angelo... Ehm. Ett tveksamt ställe med tveksamma drinkar. Den vistelsen blev kortvarig. Så vi trängde oss in på Tempo i cirka 2 minuter. Ångrade oss redan i dörren men hann se både Jepson (The Ark) och Anders (Anders & Måns). Sen hamnade vi allra till slut på Volym. Volym är ett mycket trevligt ställe där man kan få goda äppelmojitos och jäkligt stora Hoegaardens. Sjukt stora. Nu är vi "hemma" och mycket belåtna. En intressant men ändå lagom kväll.

Imorgon: McDonald's. Det känns så himla rätt faktiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart att McD känns rätt inför imorgon redan idag (eller igår..)
Själv har jag ätit överbliven pasta med linser idag, ingen gourmémat direkt, men jag är mätt och belåten, vilket är det viktigaste.
Nu ska jag diska min disk och fundera över för Bevvanavsnittet (nr 15) som jag såg till maten. Att "skaffa" avsnitt är numera omöjligt i det här huset, måste nog ta med datorn någon annanstans i veckan för att "skaffa" underhållning. Eller blinka bedjande till någon annan som kan fixa.
Ta hand om dig!

Elin sa...

Ett annat problem med att skaffa bevvan-avsnitt är att det är uppehåll i USA! Så det finns inga nya avsnitt! jobbigt. Tillbaka 10 mars tror jag. Vi får tålmodigt luta oss tillbaka och vänta Elin.

Anonym sa...

Viktig poäng: Jimmi Svahn har hånglat med Jepson i The Ark. Du glömde skriva det (för jag är säker på att jag berättat det för dig!).

Elin sa...

Jo, men det där kände jag nog faktiskt till. Att han valde just Jepson har jag dock svårt att förstå? Jepson är sunk personifierad.