lördag 7 mars 2009

Jag undrar.

Ja, ikväll ska jag ju då ha fest. Ni är välkomna förresten. Alla som vill. Men. Jag undrar lite. Som jag alltid gör det när det kommer nya människor till den här lägenheten. Människor som inte känner mig genom mitt boende än. För. Jag har ju ett par detaljer som kanske behöver förklaras. Detaljer som inte direkt är... jag. För och främst gäller det ju den här lilla detaljen:Hästskon över dörren. Jag har nämnt den förr. Och den sitter kvar. Hur uppfattar man en person med en hästsko över dörren? Som hästintresserad? Som extremt vidskeplig? Eller kanske bara som en tönt? En tönt är jag förvisso. Men ingen hästskotönt. Jag vet bara inte riktigt vad jag ska göra med den.

Den andra lilla detaljen tillkom för 1,5 vecka sen när jag hade min middag. Jag har ju en trevlig liten anslagstavla i hallen som man kan skriva små meddelanden på. Under middagen tillkom dessa meddelanden:Som ni ser står det: Jag älskar dig Elin Sjögren och Jag älskar dig Anette! Just det där att det står Jag älskar dig Elin Sjögren. Alltså. Återigen. Tönt-varning. För för någon som inte känner till min handstil ser det ju ut som att jag har skrivit det där själv. Som för att påminna mig själv. Hade jag haft en kille så hade folk kanske tänkt: åh så himla puttenuttgulligt! Men nu är ju så inte fallet. Det där har Sandra skrivit. Bara för att reta mig. För att jag skrev under mina alla hjärtans-dag kort till min familj med hela mitt namn. Inte bara Elin alltså. Men det framgår ju inte direkt av meddelandet på tavlan. Och enligt Sandra får jag inte sudda ut det.

Att det står Jag älskar dig Anette är en helt annan historia.

Så, ja. Är detta detaljer som jag behöver förklara för mina gäster? Eller ska jag bara låta det vara? Bara vänta och se? Ja nej jag vet inte. Det är ett dilemma gott folk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar dig annette, jag har velat säga det länge nu...